Mali obrok za dobar san

 Mali obrok za dobar san

Overnight oats, bircher muesli with apple, cinnamon and honey. Wooden background

Mali obrok prije spavanja može biti zdrav, pa čak može da pomogne da lakše zaspite i bolje spavate, kao i da podstakne izgradnju mišića tokom noći, kaže Toni Kastiljo, nutricionista iz firme Nutrition for Performance.

On kaže da ljudi koji redovno vježbaju i vrlo su aktivni mogu da imaju koristi od večernjeg obroka, jer njime mogu da se nadoknade hranjivi sastojci koji su korisni za oporavak mišića tokom spavanja.

Ali, postoje namirnice koje bi svakako trebalo da se izbjegavaju, jer mogu da poremete san. To je, prije svega, hrana koja sadrži puno šećera i prerađenih ugljenih hidrata, koji se brzo vare i podižu šećer u krvi, pa mogu da prouzorkuju navalu energije, kaže Kastiljo.

Ljubitelje čokolade neće obradovati njegov savjet: “Okidač za gorušicu je čokolada, jer sadrži puno masti i sastojke koji noću mogu da pokvare probavu”. On kaže da ipak treba voditi računa da se ne jede neposredno prije spavanja, mada zavisno od osobe do osobe, nekima neće škoditi dok bi kod drugih to proizvelo neke neugodnosti. Najbolje je, kaže Kastiljo, jesti dva sata prije spavanja.

Evo i prijedloga kakav treba da bude obrok:

Usredsredite se na ugljene hidrate bogate vlaknima i proteine. Primjeri ugljenih hidrata koji se sporo vare su žitarice, zob, smeđi pirinač, voće i povrće. Proteini koji se sporo vare uključuju kazein koji se nalazi u mliječnim proizvodima, poput jogurta i sira, a dostupan je u obliku proteina u prahu.

Izvor:b92net

Avatar

Portal Herceg Novi

Pročitajte još