AEM: Mediji da poštuju izbornu tišinu

 AEM: Mediji da poštuju izbornu tišinu

Foto: ilustracija

Iz AEM-a su ukazali da će predizborna tišina trajati do zatvaranja biračkih mjesta u nedjelju.

U tom periodu, kako su objasnili, nije dozvoljeno emitovanje medijskog predstavljanja podnosilaca izbornih lista i kandidata sa tih lista, političkog oglašavanja, objavljivanja procjena rezultata glasanja, slogana ili simbola kandidata.

“Nije dozvoljeno emitovanje rezultata ispitivanja javnog mnjenja, drugih istraživanja i analiza u vezi sa opredjeljenjem birača u pogledu procjene rezultata izbora“, kaže se u saopštenju.

Iz AEM-a su rekli da mediji posebno treba da obrate pažnju na reprize ranije emitovanih sadržaja u kojima je vršeno medijsko predstavljanje, a naročito debate, intervjui ili drugi sadržaji, i na reemitovane sadržaje elektronskih medija van Crne Gore, a naročito klasične informativne emisije i sadržaje o tekućim događajima.

Prema njihovim riječima, potrebno je obratiti pažnju i na korišćenje pokrivalica prilikom novinarskih priloga u informativnim emisijama.

“Nerijetko se prilikom izvještavanja o različitim pitanjima od interesa za javnost, kao pokrivalice za izjave ili saopštenja političkih subjekata, koriste grafike koje sadrže logo, simbol, poruku ili slogan političkog subjekta”, kaže se u saopštenju.

Iz AEM-a su pozvali medije da pažnju obrate na saopštenja i konferencije za štampu političkih subjekata.

Prilikom prenošenja saopštenja ili konferencija za štampu političkih subjekata koje se održavaju u periodu izborne tišine, kako su istakli, emiter je dužan da informaciju prilagodi na način da ne sadrži promociju političkog subjekta.

„Ovo se odnosi kako na verbalnu promociju, tako i emitovanje logoa, simbola ili slogana koji su dio scenografije prostora u kojima konferencije za štampu održavaju“, dodali su iz AEM-a.

Izvor: FOS media

Avatar

Portal Herceg Novi

Pročitajte još